UPOWSZECHNIANIE

27 październik 2022
PRASA

KONKURS WIEDZY O MALCIE, WIELKIEJ BRYTANII I CYPRZE

Quizy Kahoot! to świetny sposób na sprawdzenie wiedzy w każdej dziedzinie. Łączą w sobie zabawę i rywalizację. Właśnie w ten sposób postanowiliśmy sprawdzić wiedze naszych uczniów na temat krajów, w których odbywały się wyjazdy nauczycieli.

GALERIA

Nauczycielki fizyki i chemii  biorące udział w projekcie Można lepiej! Można ciekawiej ! zainaugurowały w naszej szkole cykl warsztatów polegających na korelacji międzyprzemiotowej (j.angielski, fizyka ,chemia). Zajęcia były prowadzone zgodnie z ideą peer to peer (uczeń dla ucznia) tzn. przygotowani uczniowie klasy 8 przeprowadzili je dla młodszych klas.  

Była to nauka poprzez zabawę , doświadczania wszystkimi zmysłami. Uczniowie nie mogą już doczekać się następnych warsztatów.

GALERIA

Genetyka uchodzi za najtrudniejszy dział biologii poznawany w szkole podstawowej. Chociaż wystarczy trochę wysiłku i nagle okazuje się , że z pozoru groźnie brzmiące krzyżówki genetyczne stają się banalnie proste. No , to może spróbować jeszcze bardziej ambitnych wyzwań i porobić sobie ćwiczenia  z genetyki po angielsku ? Uczniowie klasy 8b mieli okazję zmierzyć się z tym zadaniem na ostatniej lekcji biologii. Dzięki udziałowi naszej szkoły w programie POWER nasza szkoła wzbogaciła się w podręczniki do CLILa ( Content and Language Integrated Learning ) i możemy wykorzystywać karty pracy utrwalające materiał z podstawy programowej, tyle, że po angielsku. Początkowo większość uczniów była bardzo sceptyczna czy dadzą radę cokolwiek zrozumieć , no ale wkrótce okazało się , że wiele terminów naukowych brzmi po angielsku tak samo lub prawie tak samo jak po angielsku (np. alleles  czy  homozygous) a zdania typu:  Jordan has brown eyes to poziom czwartej klasy . Niektórzy poradzili sobie świetnie, inni po jakimś czasie przekonali się , że to wcale nie takie strasznie trudne . A ci nie przekonani będą mieli szansę spróbować jeszcze raz.

Bo przecież angielski to język naukowców na całym świecie.

GALERIA

LEKCJA OTWARTA

Szkolenie Learning, Fun  Games - Methodology for Primary School zrealizowane  w ramach programu Można lepiej można ciekawiej duży nacisk kładło na współpracę pomiędzy uczniami. Panel Cooperative Learnig obfitował w wiele ciekawych metod i form pracy z młodzieżą. Jedną z nich było nauczanie kooperatywne Spencera Kagana. Jest to metoda uczenia się grupowego, która pomaga uczniom kształtować znaczące umiejętności związane z rozwojem osobistym. Jej zaletami są pozytywna wspołzależność, równe uczestnictwo oraz jednoczesna interakcja. Mając to na uwadze, nauczanie kooperatywne pozwala uczniom na rozwijanie takich umiejętności jak: praca zespołowa, rozwiązywanie problemów, obrona konkretnego punktu widzenia, słuchanie innych i szanowanie ich pomysłów, a także wyrażanie własnych opinii. W tym duchu klasa VI zastanawiała się nad przyczynami upadku Napoleona Bonaparte. Uczniowie pracując w grupie zdobywali informację o etapach wyprawy rosyjskiej Napoleona, a następnie na kolorowych karteczkach wybierali cztery przyczyny klęski Napoleona, które zapisywali na kolorowych karteczkach. Na koniec lekcji wspólnie dyskutowaliśmy, które należy umieścić na plakacie. Efekt? Jak widać na zdjęciach - świetny :-)

Lekcję przeprowadziła Monika Rafalska-Suchanek

GALERIA

LEKCJA OTWARTA

To, że każdy z nas jest inny nie podlega wątpliwości, ale często zapomina się o tym, że tak samo jest ze style uczenia się. Podczas szkolenia na Malcie sporo miejsca poświęciliśmy poznawaniu potrzeb współczesnego ucznia oraz różnym stylom uczenia się i inteligencji. Stylów uczenia się jest trzy: wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy, ale inteligencji aż osiem. Każdy ze stylów i inteligencji wymaga innego systemu pracy, innych zadań, metod i form aktywności. Idąc tym tropem udało się podzielić klasę na grupy, każda z grupo otrzymała inny materiał do zapoznania się - komiks, puzzle edukacyjne, interaktywny obrazek. Zadaniem grup było przygotowanie krótkiej prezentacji z tego co się nauczyli i wygłoszenie jej na forum klasy. Grupy musiały uważnie słuchać siebie nawzajem, aby móc na zakończenie wziąć udział w kahoocie podsumowującym. W emocjonującym pojedynku nie był zwycięzców i przegrany, bo każdy dowiedział się czegoś ciekawego i dobrze się bawił.

Lekcję przeprowadziła Monika Rafalska-Suchanek

GALERIA

WYSTRÓJ SZKOŁY

Jedną z istotnych zmian, która pierwsza rzuca się w oczy po wejściu do szkoły jest zmiana szaty graficznej gazetek na korytarzach. Na ścianach możemy zobaczyć, że większość jest przygotowanych w języku angielskim , prezentuje działania w projektach i komunikaty skierowane do uczniów.

GALERIA

PREZENTACJE O SZKOCJI I MALCIE

W ramach organizacji przygotowań nauczycieli uczestniczących w projekcie Można lepiej! Można ciekawiej!  do wyjazdów szkoleniowych uczniowie klasy 7 przygotowali prezentacje o krajach organizatorów szkoleń zagranicznych . Wspomnieli w nich o historii, najważniejszych informacjach , atrakcjach turystycznych i kuchni. 

MALTA            SZKOCJA

 Sprawozdanie z realizacji mobilności zagranicznych 

FOTOREPORTAŻ