W styczniu 2020 roku nauczycielki: Magdalena Trzcionka i Justyna Opara – Samborska oraz dyrektor Beata Polaniecka odbyły „job shadowing” w cypryjskiej szkole. Zrealizowano go w celu obserwacji zajęć, w szczególności prowadzonych dwujęzycznie oraz organizacji pracy placówki partnerskiej i jej sposobów na radzenie sobie z problemami i wyzwaniami, które już występują lub mogą pojawić się w przyszłości w naszejszkole. Dimotiko Sxoleio Pano Polemidion - Karmiotissas znajduje się w Pano Polemidia, na zachodnich przedmieściach miasta Limassol. Społeczność szkolna jest bardzo zróżnicowana pod względem statusu społecznego i ekonomicznego (raczej średni i niski),pochodzenia (imi-granci i uchodźcy, w tym sieroty) oraz odmiennych kultur kraju pochodzenia. Społeczność szkolna z roku na rok staje się bardziej wielokulturowa, przez co pojawiły się problemy z komunikacją (coraz większy odsetek uczniów wcale nie mówi po grecku), językiem lekcji (większość lekcji odbywa się po grecku, co utrudnia obcym uczniom naukę), poczuciem wyobcowania oraz małą stycznością w życiu codziennym z językiem angielskim. W związku z tym działania w szkole nastawione są na wyrównywanie szans, by uczniowie, mimo niskiego kapitału początkowego, mogli się rozwijać, poszerzać swoje horyzonty i wzbogacać doświadczenia poprzez zapewnienie atrakcyjnej oferty edukacyjnej.
Szkoła od ponad pięciu lat wdraża metodologię CLIL jako rozwijającą się, elastyczną koncepcję, która zapewnia motywujące i wartościowe doświadczenia , zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami uczniów. W tym roku placówka została wyróżniona najwyższym odznaczeniem honorowym przyznawanym przez Cypryjską Komisję CLIL - nagrodą GOLDEN CLIL.
Nauczycielki z gródkowskiej szkoły brały udział w zajęciach prowadzonych metodologią CLIL przez Anasta-się Kapari i Elenę Koumi. Były to lekcje muzyki, plastyki, edukacji ekologicznej i zdrowotnej. Umożliwiło to praktyczne poznanie metody, w tym pomocy dydaktycznych, organizacji lekcji, aranżacji przestrzeni klasowej. Widoczne były również same efekty pracy dzieci. Niezwykle cenne było spotkanie z krajowym koordynatorem CLIL - Petrulą Kouroukla. Koordynator jeździ po całym kraju do szkół, w których są nauczyciele uczący tą metodą. Służy im radą oraz obserwuje lekcje przez nich prowadzone w celu podwyższenia jakości oferowanej formy edukacji. Inspirujące okazały się również rozmowy poświęcone sposobom radzenia sobie z wykluczeniem, biernością społeczną, brakiem motywacji do nauki. Szczególną uwagę skupiono na problemie adaptacji dzieci uchodźców z Syrii oraz metodach pracy z nimi. Wypracowane konkluzje na pewno zaowocują wprowadzeniem nowych rozwiązań w gródkowskiej placówce, służących podniesieniu efektywności kształcenia.