Godziny zajęć |
Zagospodarowanie czasu |
6.30 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Zabawy dowolne. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę. |
8.15 – 8.30 |
Poranne ćwiczenia gimnastyczne, rozmowy z dziećmi, zabawy ruchowe ze śpiewem. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie samodzielności. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. |
9.00 – 10.00 |
Zajęcia dydaktyczne. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. |
10.00 – 11.45 |
Zajęcia i zabawy twórcze oraz ruchowe zgodnie z tematyką zajęć. Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery - obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11.45 – 12.00 |
Przygotowanie do obiadu, doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience. |
12.00 – 12.30 |
Obiad. Kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania przy stole, ćwiczenie prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania. |
12.30 – 13.00 |
Relaksacja. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu: ćwiczenia wyciszające, słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie książek, słuchanie bajek i opowiadań, rozmowa na ich temat. |
13.00 – 13.45 |
Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno–konstrukcyjne. Ćwiczenia i zabawy ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowej dodatkowe. |
13.45 – 14.00 |
Przygotowanie do podwieczorku, doskonalenie czynności samoobsługowych, czynności organizacyjne. |
14.00 – 14.15 |
Podwieczorek. Doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania przy stole. |
14.15 – 16.30 |
Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu według zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy ruchowe, praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka, prace porządkowe. |