Europejski program „CodeWeek” przyciągnął również uczniów klas czwartych. Na lekcji informatyki dzieci otrzymały bardzo ciekawe zadanie. Miały stworzyć własną grę. W czasach współczesnych zadanie takie jest dla uczniów niezwykłą atrakcją. Sami grają w przeróżne gry, ale stworzyć własną, jest niezwykłym doświadczeniem.
Słów kilka o grze. Stworzona przez uczniów postać przemieszczała się po ekranie zgodnie z przyciskami, które uczniowie zaprogramowali. W momencie ,gdy postać zbliżała się do fantów, fanty znikały. Ideą było zebranie jak największej ilości przedmiotów. Przykładowo – małpka zbierała banany, rekin pożerał rybki. Uczniowie wykazali się niesamowitą wyobraźnią. Kreowali świat pełen magii, tajemnicy. Bohaterowie gier przeżywali fascynujące przygody, a nasi uczniowie wraz z nimi.
Na lekcji odbyła się także prezentacja z inicjatywy jednej z uczennic. Lena Suszczykiewicz przedstawiła działanie urządzenia Micro: bit. Stworzone przez dziewczynkę obrazy i dźwięki pojawiały się na ekranie małego, elektronicznego komputera jednopłytkowego sprzężonego ze szkolnym komputerem za pomocą kabla USB. Wystąpienie sprawiło wiele radości uczennicy. Było także ciekawym i wzbogacającym elementem lekcji.