W ubiegłym tygodniu rozstrzygnęliśmy zmagania uczniów z klas 4 – 8 w IV edycji Szkolnego Konkursu Programowania w Scratch. Jak co roku celem konkursu było przygotowanie gry komputerowej według własnego projektu.
W pracach uczniów dominują elementy wymagające od gracza opracowania odpowiedniej strategii oraz dużej zręczności. Młodzi programiści zadbali o odpowiednią, przyciągającą wzrok oprawę graficzną. Swoje programy zaopatrzyli w kilka zmieniających się plansz oraz zmianę wyglądu głównego bohatera.
Mistrzem programowania został kolejny raz uczeń klasy VII Michał Borciuch, który zaproponował skomplikowane bloki zawierające rozbudowane instrukcje warunkowe. Jego gra nie odbiega jakościowo od gier tworzonych przez fachowców.
Oto nazwiska najlepszych twórców gier:
I miejsce – Michał Borciuch z klasy VII
II miejsce – Piotr MIchalak z klasy VII
III miejsce – Tomasz Pawik z klasy VI
Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursie.