W ubiegłym tygodniu do Europejskiego Projektu „CodeWeek” dołączyli uczniowie klasy VI. Na zajęciach informatycznych, przy pomocy programu do realizacji zadań programistycznych Scratch ćwiczyli zagadnienia z dziedziny algorytmiki. Zadaniem szóstoklasistów było zaplanowanie trasy, którą przemierzy główna postać programu i przeniesienie kolejnych jej kroków na bloki programu. Prawidłowość wykonanego zadania było określana dzięki elementowi rysującemu, którym dysponował bohater programu. Dla utrudnienia trasami do przebycia miały być kształty figur geometrycznych, napisów oraz prostych rysunków. Uczniowie musieli dobrać kolor pisaka rysującego, ustawić odpowiedni kierunek, ustalić liczbę kroków oraz skalkulować, w którym momencie trzeba przyłożyć, a w którym podnieść pisak rysujący.
Dzięki powyżej opisanym zadaniom młodzi programiści trenowali logiczne myślenie, a także mieli możliwość kreatywnego spędzenia czasu.
Koordynator projektu Marek Szałas