KRAKÓW ZDOBYTY!

02 listopad 2019

31 października uczniowie klas IV i V, a także kilka osób z klasy VI, wraz z nauczycielami, wybrali się na wycieczkę do Krakowa.
Na początku zwiedzaliśmy miasto, spacerując i podziwiając kolejne zabytki. Zobaczyliśmy m.in.: Rynek, Mały Rynek, mury miejskie, Barbakan, Bramę Floriańskę, Kościół Mariacki, Sukiennice. Weszliśmy do muzeum w podziemiach rynku, a także zwiedziliśmy Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius. Przewodnicy wprowadzili nas w historie na temat budynków, postaci historycznych, wydarzeń, ciekawostek, legend. Wielu uczniów robiło liczne zdjęcia na pamiątkę.
Zobaczyliśmy smoka wawelskiego, obejrzeliśmy inscenizację legendy o powstaniu Krakowa – opowiadającą o smoku wawelskim i dzielnym szewczyku. Zobaczyliśmy także, w jaki sposób mincerz produkował monety – dwie, stworzone specjalnie dla nas, zabraliśmy ze sobą na pamiątkę. To była niezapomniana lekcja historii i języka polskiego.
Udaliśmy się na posiłek do ulubionej restauracji uczniów, gdzie również czekały na nas przygody… Ze względu na awarię prądu musieliśmy się przenieść do innego lokalu.
Uczniowie mieli czas wolny na zakupienie pamiątek w sklepikach - sukiennicach. Nie mogliśmy zapomnieć o tradycyjnych krakowskich obwarzankach. Niektórzy dokarmiali gołębie, a nawet zaprzyjaźniali się z nimi.
Słoneczna pogoda, dobre nastroje i uśmiechy nam dopisały i nas nie opuściły, aż do samego powrotu przed budynek szkoły.