W przedszkolu w Gródkowie przygodę z kodowaniem zaczynają już najmłodsi. A co ważniejsze nauka odbywa się w sposób planowy i globalny.
Na początku dzieci przechodzą przez cykl zajęć „Kodowania na dywanie” Anny Świć. Posługując się matami, żetonami, kolorowymi kubkami, a nawet jak przystało na Leśne Przedszkole – kasztanami, szyszkami, żołędziami – nie wiedzą nawet, że bawiąc się, zdobywają niezwykle ważne kompetencje. Rozwijają logiczne myślenie, uczą się zadaniowego podejścia do stawianych problemów, pracy zespołowej. Słowem - rozwijają kompetencje matematyczne, komunikacyjne, społeczne.
Nieco później przychodzi czas na pracę z Ozobotami. To małe, ale bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Zabierają dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru lub tablecie) dzieci programują zadania, które wykonuje robot. Poruszające się, świecące roboty, wykonujące polecenia dzieci wywołują niezwykłe emocje.
W klasach I-III uczniowie realizują programy „Eksperci programowania” oraz „Ster na programowanie”. Dzięki pracy z ozobotami dzieci przechodzą płynnie od kodowania offline do kodowania przy pomocy tabletów lub monitorów komputerów. Posługują się programem Scrach Junior. Dzieci w namacalny sposób przekonują się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Programując, są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy.
Starsi uczniowie, używając już nieco bardziej zaawansowanych programów, pracują z robotami Codey Rocky. Tym samym realizują program „kodowania na ekranie”.
Takie podejście do edukacji informatycznej zaprocentuje w przyszłości i na pewno jest dobrym sposobem na rozwijanie ciekawości poznawczej.
GALERIA |