W ubiegłym tygodniu upłynął czas nadsyłania prac konkursowych na II edycję Szkolnego Konkursu Programowania w Scratch. Celem konkursu było przygotowanie gry komputerowej według własnego projektu. Uczniowie stworzyli kilka bardzo ciekawych gier, w których realizowali swoje pomysły na oprawę graficzną gry oraz budowę skryptów pozwalających na wymyślne przygody bohaterów gier.
W tym roku górowały gry, w których konieczna jest duża zręczność gracza. Część uczniów skorzystała z umiejętności poznanych na zajęciach, między innymi budowa labiryntu, ograniczenie pola przemieszczania się postaci, gromadzenia punktów za wykonanie zadania i inne. Na słowa uznania zasługuje po raz kolejny praca ucznia z klasy V, Michała Borciucha. Praca Michała jest kompletna i mogłaby być z powodzeniem wydana na użytek publiczny, gdyż zawiera obok profesjonalnej treści odpowiedni wstęp i zakończenie .
Tym razem do rywalizacji włączyli się uczniowie klas VIII, dlatego gry były oceniane w dwóch kategoriach.
Najlepsze prace w kategorii klas IV-VI:
I miejsce – Michał Borciuch kl. V
II miejsce – Krzysztof Bączkowski kl. VI
III miejsce – Oliwia Hyla kl. VI
wyróżnienie – Tomasz Pawik kl. IV
Najlepsze parce w kategorii klas VII-VIII:
I miejsce – Jakub Czapla kl. VIIIa
II miejsce – Artur Grabara kl. VIIIb
III miejsce – Kacper Sztuka kl. VIIIa
Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursie.
Organizator Marek Szałas