Aktualności
- Szczegóły
W ramach tygodnia kodowania uczniowie klasy II brali udział w różnorodnych zajęciach związanych z programowaniem.
Podczas zajęć mieli okazję stworzyć na tabletach w programie Scratch własną animację, którą następnie prezentowali sobie nawzajem.
Ponadto wykorzystując klocki typu Lego WeDo 2 budowali i programowali robota- łazika, który miał za zadanie badać odległe miejsca. Natomiast na zajęciach informatycznych programowali robota, któremu wytyczali drogę, uczyli kangura jak wykonywać skoki o różnej wysokości oraz pomagali rybce ukryć się przed rekinem w jaskini.
https://codeweek.eu/view/434864/programowanie-w-klasie-drugiej
| GALERIA |
- Szczegóły
W październiku miała miejsce DZIEWIĄTA EDYCJA CODEWEEK, CZYLI EUROPEJSKIEGO TYGODNIA KODOWANIA. Główną ideą stojącą za tym wydarzeniem jest promowanie programowania poprzez pokazywanie młodzieży sposobów na realizację własnych pomysłów przy pomocy kodu. Do tego ogólnoeuropejskiego projektu włączyli się uczniowie klas IV-VI naszej szkoły. Realizowali oni na zajęciach informatyki zadania programistyczne przy pomocy programu Scratch.
Klasa czwarta budowała historyjkę obrazkową, której scenariuszem było spotkanie dwóch przyjaciół, którzy mają przywitać się ze sobą, zmienić pozycję i oddalić się na określoną odległość. Czwartoklasiści musieli odpowiednio dobrać postać do wybranego przez siebie tła i za pomocą bloków programu wprawić postacie w ruch. Warunkiem sukcesu miało być użycie tylko jednego przycisku klawiatury.
Klasa piata dostała trudniejsze zadanie. Uczniowie musieli zaprojektować ruch postaci, tak aby ona napisała krótki napis (imię). Wykorzystali narzędzie „pisak”, który musieli w odpowiedni momencie przyłożyć do postaci rysującej projekt, przejść odpowiednią liczbę kroków, a tam gdzie była taka potrzeba, podnieść go w celu przeniesienia się w odpowiednie miejsce sceny.
Klasa szósta również wykorzystała narzędzie pisania, jednak jej projekt był trudniejszy, gdyż szóstoklasiści projektowali dom, w którym musieli zachować wymiary (kroki) zadane przez nauczyciela. Oczywiście na koniec zajęć mogli dodać do swojego projektu swoje elementy, co sprawiło młodzieży wielką frajdę.
Wszelkie działania zostały udokumentowane – zdjęcia, artykuły na platformie projektu.
Mamy nadzieję, że owoce naszej pracy przyczyną się do zdobycia wysokiego miejsca naszego kraju w europejskim rankingu.
- Szczegóły
Najlepiej uczyć się przez doświadczenie, więc i my w klasie czwartej, w ramach innowacji „Mniej stresu w klasie czwartej” tak właśnie poznajemy historię. Na lekcji „ Czas w historii” budowaliśmy z dużych puzzli oś czasu, przyporządkowywaliśmy do niej wieki i tysiąclecia oraz epoki. Wiemy, że czas jest bardzo ważny w historii, od najdawniejszych epok człowiek dążył do tego, aby móc mierzyć czas. Początkowo ludzie dokonywali tego za pomocą obserwacji Słońca. My także postanowiliśmy zbudować zegary słoneczne. Dzięki akcji „Małopolska Noc Naukowców” pobraliśmy odpowiedni schemat, zbadaliśmy położenie geograficzne naszego województwa i przystąpiliśmy do budowania zegara. Gotowe zegary wynieśliśmy przed szkołę w słoneczne popołudnie, ustawiliśmy zgodnie ze wskazaniami kompasu i obserwowaliśmy jak „działają”.

- Szczegóły
Już kolejny rok pamiętamy o tych, o których pamięta bardzo niewielu. W ramach ministerialnej akcji „Szkoła Pamięta” w piątek przed Wszystkimi Świętymi honorujemy pamięć o lokalnych bohaterach, odwiedzamy miejsca pamięci i zapalamy znicze na mogiłach będzińskiego cmentarza. Tegoroczną akcję poświęciliśmy odznaczonemu medalem „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata” proboszczowi będzińskiej parafii św. Trójcy księdzu Mieczysławowi Zawadzkiemu. Ksiądz Mieczysław parafią kierował od 1937 r aż do 1970 r. W nocy z 8 na 9 września 1939 hitlerowcy podpalili będzińską synagogę, w której modlili się zgromadzeni mieszkańcy. Jednocześnie otoczyli domy przy ulicy Plebańskiej, Kościelnej i Kołłątaja zamieszkane głównie przez Żydów. Do osób, które zaczęły wybiegać z domów, by ratować swoje życie i dobytek, otworzyli ogień żołnierze niemieccy. Wtedy z pomocą przyszedł uciekającym ksiądz Zawadzki, który otworzył kościelną bramę i przeprowadził ich na Górkę Zamkową. To właśnie za ten czyn w 1989 r. został pośmiertnie odznaczony izraelskim medalem „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata”.
To jednak nie był koniec tych tragicznych wydarzeń. Tę historię poznaliśmy już podczas pierwszej akcji „Szkoła pamięta”. Jeszcze tej samej nocy Niemcy aresztowali 42 Polaków, których oskarżono o podpalenie żydowskich domów. Aresztowani zaprzeczyli, ale gdy im obiecano, że jeżeli się przyznają, wrócą do domu, część zdecydowała się przyznać do wywołania antysemickich rozruchów. Uwięzionych jeszcze tego samego dnia rozstrzelano na terenie będzińskiego starostwa i kazano pochować ks. Zawadzkiemu jako podpalaczy1. Spoczywają oni w zbiorowej mogile na terenie będzińskiego cmentarza. Tą mogiłę odwiedzamy co roku, więc i w tym roku nie mogło nas tam zabraknąć.
- Szczegóły
W celu podniesienia jakości kształcenia w zakresie matematyki powstał innowacyjny program"I Ty możesz zostać Mistrzem Matematyki", który usystematyzuje i ugruntuje wiedzę i umiejętności uczniów VII i VIII klasy szkoły podstawowej. Program innowacyjnych zajęć ma na celu poznanie różnych metod i technik rozwiązywania zadań egzaminacyjnych oraz uwierzenia we własne siły i to, że dobre przygotowanie daje gwarancję sukcesu.
Innowacyjność polegać będzie na wykorzystaniu metody jaką jest nauka przez działanie, zastosowaniu nowoczesnych narzędzi i technologii informatycznych w tym platformy internetowej Quizizz.
Program zakłada realizację celów poprzez rozwiązywanie quizów. Quizy odbywają się raz w miesiącu na lekcji matematyki. Zadania zawarte w quizach pochodzą z arkuszy egzaminacyjnych, próbnych arkuszy egzaminacyjnych, informatorów lub zadań analogicznych do tych, które pojawiły się na egzaminach ósmoklasisty.
Innowacja trwać będzie przez 9 miesięcy i będzie mieć formę co miesięcznego konkursu dla uczniów. Polega na samodzielnym rozwiązywaniu testów matematycznych poprzez platformę internetową Quizizz. Zadania tworzy nauczyciel matematyki. Uczniowie podczas konkursu rozwiązywać będą zadania na swoich urządzeniach - smartfonach, tabletach lub laptopach. W maju wśród uczniów klas VII i VIII wybierzemy Mistrza Matematyki klas VII i klas VIII . Za aktywny udział otrzymywać będą oceny. Po zakończeniu każdego quizu wspólnie rozwiązujemy i omawiamy zadania , które pojawiły się w quizach.
| GALERIA |
- Szczegóły
Rusza plebiscyt Nauczyciel na Medal❗❗ Zapraszam do głosowania na?? Agnieszka Marekwia-Wójcik❗❗ ??SMS: FKT.385 na numer ??72355 lub glosowanie na ??https://
Jest nauczycielką matematyki i fizyki ze ??Szkoła Podstawowa im. Emilii Gierczak w Gródkowie nauczycielką z pasją, umysłem ścisłym, trenerem, coachem, mentorem, trenerem wspomagania oświaty, egzaminatorką ECDL, trenerem Cisco oraz expertką Microsoft MIEE 2020/2021, 2021/2022 #MIEE #MIEExpert. Uwielbia dzielić się swoją wiedzą i wykorzystywać nowoczesne technologie w życiu codziennym. Prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży dla Uniwersytet Śląski Dzieci, szkolenia dla nauczycieli dla ??Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Bielsku-Białej, zajęcia na studiach podyplomowych dla nauczycieli dla ??Akademia WSB ??Instytut Studiów Podyplomowych, występuje na konferencjach metodyczno - praktycznych dla nauczycieli w ??Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "WOM". Stale poszerza swoją wiedzę i dokształca się na szkoleniach, studiach podyplomowych.
- Szczegóły
Przystępujemy do ZBIÓRKI![]()
Przynosimy dary do szkoły i meldujemy się pani Celince.
Pierwsze pięćdziesiąt osób otrzyma niespodziankę - flagę Polski!
Termin do 9.11.

- Szczegóły
Już drugi rok nasza szkoła bierze udział w organizowanym przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. W tym roku hasłem tego wyjątkowego dnia jest przesłanie „Mój krajobraz – współtworzę i chronię”.
Poprzez docenienie wartości dostępnych na co dzień przestrzeni przyrodniczych, rolniczych i miejskich podkreślamy, jak ważne jest doświadczanie krajobrazu w pełni. Co więcej - takie otwarte krajobrazy pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie. W ramach tego wydarzenia postanowiliśmy docenić rolę naszej szkoły w kształtowaniu krajobrazu Gródkowa. Jej piękne usytuowanie, tuż pod lasem, który wiosną zaprasza zielenią, a jesienią kusi pięknymi kolorami, jest ważnym elementem na mapie gminy Psary. Nas uczniów i pracowników szkoły relaksuje i odstresowuje. Dlatego w Dzień Krajobrazu stworzyliśmy makietę naszej szkoły. Chcemy w ten sposób podkreślić, że krajobraz to nie tylko panorama, ale także miejsce, z którym się identyfikujemy, którego doświadczamy całym sobą, do którego chcemy wracać i który trzeba chronić.
| GALERIA |







