Aktualności
- Szczegóły
5.11 to Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek ?♀️???♂️?????, idealna okazja do tego, by porozmawiać o swoich ulubionych bohaterach książkowych i filmowych. W przybliżaniu ulubionych postaci pomogły rożnego rodzaju zadania tematyczne z aktywności językowej, matematycznej, muzycznej i plastycznej. Na dzieci czekało także kilka innych niespodzianek, najwięcej radości sprawiła im jednak zabawa z bańkami mydlanymi, a także możliwość wcielenia się w ulubioną postać i zrobienie sobie pamiątkowego zdjęcia z wybraną maską??
| GALERIA |
- Szczegóły
Tyle spraw wokół zaprząta naszą głowę, a tymczasem przedszkolaki intensywnie przygotowują się do zimy: wygrzewają się w ostatnich promieniach słońca, wkładają do słoika jesienne ogórki, uczą się o warzywach.
Pracowite te nasze przedszkolaki!
| GALERIA |
- Szczegóły
W tym roku szkolnym kontynuujemy akcję „Szkoła Pamięta”, w ramach której opiekujemy się grobem Polaków bestialsko zamordowanym przez hitlerowskich Niemców. W tym roku szkolnym pozostajemy w tym kręgu tematycznym i przybliżymy sobie historię będzińskich Żydów. Zapraszamy do zapoznania się poniższym interaktywnym obrazkiem pomnika upamiętniającego hitlerowskie zbrodnie na narodzie żydowskim.
https://view.genial.ly/5f98…/interactive-image-szkolapamieta
koordynator: p. Monika Rafalska - Suchanek
| GALERIA |
- Szczegóły
Poniżej umieszczamy linki do filmu oraz e-publikacji "Pamiątka filmowa - krok po kroku", która jest ostatnim rezultatem projektu "Filmowe gminne opowieści" realizowanego przez Gminny Ośrodek Kultury Gminy Psary w okresie lipiec-październik 2020. Projekt ten był dofinansowany w ramach programu dotacyjnego z Narodowego Centrum Kultury – Kultura Interwencje 2020.Uczestniczkami i uczestnikami projektu były dziewczyny i chłopcy mieszkający w gminie Psary oraz członkinie i członkowie Koła Gospodyń Wiejskich z Góry Siewierskiej.Warsztaty prowadzone przez reżyserkę Ewę Borysewicz polegały na realizacji filmu na podstawie scenariusza stworzonego podczas spotkań młodzieży z osobami z KGW. Na bazie wywiadów powstał scenariusz filmu, który później scena po scenie był realizowany przez uczestników w ich domach-w domowych studiach filmowych.I o tym właśnie opowiada nasza e-publikacja, poprzez przykłady, fotografie i ilustracje opisuje jak krok po kroku od pomysłu do premiery zrealizować swój film, w swoim domu, czy też na zajęciach w szkole.
Wszystkie rezultaty projektu można oglądać, pobierać i wykorzystywać na zajęciach edukacyjnych na wolnych licencjach.
Materiały dostępne są kolejno tutaj:
Pamiątka filmowa-krok po kroku - e-publikacja do pobrania
http://gok.psary.pl/.../
Pamiątka filmowa-krok po kroku - e-publikacja do przejrzenia
https://issuu.com/.../
Koło Gospodyń z Góry Siewierskiej - film
https://www.youtube.com/
Rejestracja audio wywiadu uczestników z osobami z KGW - plik audio i wideo
https://www.youtube.com/
- Szczegóły
Dziś każdy uczeń pierwszej klasy otrzymał prezent – wyprawkę czytelniczą zawierającą m.in. książkę „Pierwsze abecadło”. To efekt udziału w projekcie realizowanym w Europie od 2017 roku przez Instytut Książki. Jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W tym roku odbiorcami kampanii są dzieci, które już samodzielnie sięgają po książki i próbują swoich sił w czytaniu. Motywem przewodnim książki „Pierwsze abecadło”, do której ilustracje stworzyła Iwona Chmielewska, stanowią kolejne litery alfabetu, które pomagają dzieciom w nauce ich rozpoznawania, a następnie składania w wyrazy i całe zdania.
Do każdej książki jest dołączona broszurka dla rodziców oraz kreatywny alfabet.
Inne materiały dotyczące kampanii można zobaczyć na stronie: www.wielki-czlowiek,pl
- Szczegóły
27 października uczniowie z naszej szkoły mieli okazję samodzielnie eksperymentować z edukatorami Centrum Nauki Kopernik! Za pośrednictwem internetu gościliśmy e-Naukobus. To prowadzone na żywo zajęcia online, które są interaktywne i angażujące.
- Szczegóły
"Gdy więcej łączy niż dzieli"
Nasz projekt dobiegł już końca - pozostawił niezapomniane wrażenia i ,mamy nadzieję, zaowocuje większą uważnością na kwestie odmienności kulturowej.
- Szczegóły
Wiemy bardzo dobrze, że świadome uczestnictwo w obecnym globalnym świecie to rozwijanie swoich umiejętności technicznych i informatycznych. Świadomi tego, jak zawsze zareagowaliśmy na wydarzenia mające miejsce w Europie.
W dniach 10 - 25 października miała miejsce ÓSMA EDYCJA CODEWEEK, CZYLI EUROPEJSKIEGO TYGODNIA KODOWANIA. Warto nadmienić, że Polska zajmowaliśmy już wysokie miejsca. Nie ma co ukrywać, że marzy nam się podium. Aby to osiągnąć, potrzebne jest zaangażowanie wszystkich szkół. Nam się to udało!
Słów kilka o tym, co robiliśmy. Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość poznania tajników programowania – głównie na lekcjach informatyki i zajęć rozwijających. Widać było, że sprawia im to ogromną przyjemność. Rozwijali swoje pasje, tworząc zalążki gier komputerowych, programów użytkowych. Przykładowo powstał program do testu z tabliczki mnożenia oraz rysowania figur płaskich za pomocą postaci zaopatrzonej w pisak.
Uczniowie naszej szkoły wzięli na warsztat program Scratch 2.
W inicjatywę kodowania włączyli się także nauczyciele wychowania przedszkolnego, ćwicząc ze swoimi wychowankami programowanie na macie.
Wszelkie działania zostały udokumentowane – zdjęcia, artykuły na platformie projektu.
Mamy nadzieję, że owoce naszej pracy przyczyną się do zdobycia wysokiego miejsca naszego kraju w europejskim rankingu.
| GALERIA |







