Aktualności
- Szczegóły
Z okazji ,,Dnia Dinozaura'' przedszkolaki przeniosły się w czasy prehistoryczne i za pomocą rożnych zadań i zabaw poznawały historię dinozaurów, ich cechy i poszczególne gatunki ???Jeden z nich nawet odwiedził salę Jeżyków??
| GALERIA |
- Szczegóły
W ramach projektu „Zagłębiowski Park Linearny – rewitalizacja obszaru funkcjonalnego Doliny Rzeki Przemszy i Brynicy” Urząd Gminy Psary ogłosił Gminny Konkurs Plastyczny dotyczący ścieżki zapobiegania niskiej emisji. Zaprosił uczniów do wykonania prac plastycznych o temacie przewodnim: „Jakim powietrzem będziesz oddychać za 20 lat ?” .
Naszą szkołę reprezentują prace: Dominiki Polak, kl. VI a, Niny Gajewskiej, kl. VI b, Kuby Karwackiego, kl. VI b.
Bardzo dziękujemy za ich wykonanie i trzymamy kciuki na II etapie konkursu ![]()
- Szczegóły
W środę 17 lutego uczniowie klas I- III oraz klasy IV wzięli udział w dwugodzinnej prelekcji online pod hasłem „Podróż dookoła świata”.
Prezentację poprowadził pan Przemysław Supernak wieloletni podróżnik, przewodnik, organizator wypraw i imprez podróżniczych, promotor turystyki, fotograf i animator kultury.
"Podróż dookoła świata" to opowieść pełna ciekawostek przyrodniczych i geograficznych z całego świata. Opowieść o ciekawych miejscach, niezwykłych krajobrazach, dzikiej naturze, niezwykłym świecie zwierząt, a także o ludziach zamieszkujących inne kontynenty poparta wieloma pięknymi autorskimi zdjęciami oraz licznymi ciekawostkami opowiadanymi przez podróżnika.
Uczniowie z wielkim zainteresowaniem słuchali i oglądali jak żyją na co dzień ludzie m.in.: w Indiach, Chinach, Maroku, Tanzanii, Zanzibarze, Indonezji, Himalajach, Wyspach Kanaryjskich i Krecie. Poznali rodzaje krajobrazu, niezwykłe zwierzęta i rośliny oraz wspaniałe miasta i zabytki tych miejsc.
Tę lekcję nasi uczniowie zapamiętają na długo. Dziękujemy za wspaniałą przygodę.
- Szczegóły
17.02 to Dzień Kota ? Nie mogło więc zabraknąć ,,kocich" opowieści, zagadek, zabaw ruchowych i prac plastycznych ?. Rozwijaliśmy także umiejętności matematyczne m.in. układając mniej i bardziej skomplikowane tangramy.
Poznawanie kocich zwyczajów jest fascynujące!
| GALERIA |
- Szczegóły
Zimowa aura wciąż za oknem, więc tym bardziej miło nam podać wyniki naszego konkursu fotograficznego. Dziękujemy za liczne zgłoszenia – macie świetne oko i wyczucie kompozycji. Wybór jak zawsze był trudny, więc serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom. Pierwsze miejsce w tej edycji konkursu zajęła Oliwia Hyla z klasy V. Miejsce drugie należy do Laury Gomułki z klasy III, a ostatni stopień podium do Niny Gajewskiej z klasy VI B. Brawa dla zwycięzców!!! Po nagrody zapraszamy do sekretariatu.
| GALERIA |
- Szczegóły
W przedszkolu w Gródkowie przygodę z kodowaniem zaczynają już najmłodsi. A co ważniejsze nauka odbywa się w sposób planowy i globalny.
Na początku dzieci przechodzą przez cykl zajęć „Kodowania na dywanie” Anny Świć. Posługując się matami, żetonami, kolorowymi kubkami, a nawet jak przystało na Leśne Przedszkole – kasztanami, szyszkami, żołędziami – nie wiedzą nawet, że bawiąc się, zdobywają niezwykle ważne kompetencje. Rozwijają logiczne myślenie, uczą się zadaniowego podejścia do stawianych problemów, pracy zespołowej. Słowem - rozwijają kompetencje matematyczne, komunikacyjne, społeczne.
Nieco później przychodzi czas na pracę z Ozobotami. To małe, ale bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Zabierają dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru lub tablecie) dzieci programują zadania, które wykonuje robot. Poruszające się, świecące roboty, wykonujące polecenia dzieci wywołują niezwykłe emocje.
W klasach I-III uczniowie realizują programy „Eksperci programowania” oraz „Ster na programowanie”. Dzięki pracy z ozobotami dzieci przechodzą płynnie od kodowania offline do kodowania przy pomocy tabletów lub monitorów komputerów. Posługują się programem Scrach Junior. Dzieci w namacalny sposób przekonują się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Programując, są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy.
Starsi uczniowie, używając już nieco bardziej zaawansowanych programów, pracują z robotami Codey Rocky. Tym samym realizują program „kodowania na ekranie”.
Takie podejście do edukacji informatycznej zaprocentuje w przyszłości i na pewno jest dobrym sposobem na rozwijanie ciekawości poznawczej.
| GALERIA |
- Szczegóły
Z niewielkim opóźnieniem dzisiaj w naszej świetlicy obchodziliśmy walentynki. Uczniowie pod kierunkiem p. Klaudii ozdabiali oraz kolorowali serduszka z masy solnej oraz brali udział w różnych zabawach związanych z tym świętem.
| GALERIA |
- Szczegóły
W naszej szkole ruszyły zajęcia w ramach projektu Czyściochowa Akademia organizowanego przez sieć drogerii Rossmann. Podczas pierwszych zajęć zastanawialiśmy się jak powstają dziury w zębach i poznaliśmy techniki prawidłowego szczotkowania zębów, bo same ruchy okrężne to trochę za mało, by zęby były czyste i zdrowe. Kluczową rolę odgrywa też nasza dieta. Wykonaliśmy proste doświadczenie z jajkiem, które było naszym ząbkiem. Białe, ugotowane na twardo jajko umieściliśmy na 12 h w jednym z ulubionych napojów - coca coli. Zdjęcia pokazują jak wyglądał "ząbek" po takiej "kuracji" - żółty i słaby. W drugim etapie staraliśmy się w dwie minuty doczyścić nasz "ząb". Niestety okazało się, że nie jest to takie proste, a dwie minuty to bardzo mało czasu, by dobrze wyczyścić ząbki. Jednocześnie zachęcamy do udziału w konkursie na plakat przedstawiający technikę prawidłowego szczotkowania zębów. Format i metoda dowolna. Konkurs jest skierowany do uczniów klasy I. Pracę należy przynieść na świetlicę do P. Moniki Rafalskiej-Suchanek, wraz ze zgodą na publikację w Internecie. Wybrane prace będą zgłoszone do ogólnopolskiego etapu i opublikowane na stronie Internetowej Czyściochowej Akademii. Termin zgłaszania prac. 24.02.2021.
| GALERIA |







