Aktualności
- Szczegóły
W roku 2025 dyżury wakacyjne mają placówki:
lipiec
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Sarnowie
- Szkoła Podstawowa w Gródkowie
sierpień
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3 w Psarach
- Szkoła Podstawowa w Dąbiu
| WNIOSEK NA DYŻUR WAKACYJNY |
| OŚWIADCZENIE O ZATRUDNIENIU |
| ZASADY ORGANIZACJI DYŻURÓW WAKACYJNYCH |
- Szczegóły
Sytuacja epidemiczna na tyle się poprawia, że w reżimie sanitarnym i przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa wracamy do normalnej pracy szkół. Dzięki decyzji rządu stopniowo, przez cały maj, do stacjonarnej pracy będą wracały poszczególne szkoły i placówki.
Ogólne zasady, czyli kto i kiedy wraca do nauki stacjonarnej
- Od 4 maja br. uczniowie klas I-III szkół podstawowych na terenie całego kraju wracają do nauki stacjonarnej w szkole.
Uwaga! Działalność pozostałych szkół i placówek do 16 maja br. pozostaje bez zmian (kształcenie na odległość), w tym również w zakresie praktycznej nauki zawodu.
- Od 17 maja br. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego przechodzą na naukę w tzw. systemie hybrydowym (50 proc./50 proc.).
- Od 31 maja br. wszyscy uczniowie i słuchacze uczą się już stacjonarnie w szkołach i placówkach.
Kształcenie w szkołach specjalnych i ośrodkach od 4 maja do 30 maja
- Od 4 maja br. uczniowie klas I-III szkół podstawowych specjalnych na terenie całego kraju wracają do stacjonarnej nauki w szkole, w której działa też świetlica szkolna.
- Od 4 do 30 maja br. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych specjalnych oraz szkół ponadpodstawowych specjalnych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, a także szkół zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej mogą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w szkole. O prowadzeniu zajęć w szkole, tak jak dotychczas, decyduje dyrektor szkoły.
- Od 4 maja br. w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, tak jak do tej pory, będzie możliwość realizacji zajęć w bezpośrednim kontakcie dziecka lub ucznia z osobą prowadzącą te zajęcia, za zgodą rodziców dzieci i uczniów posiadających odpowiednio orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Od 17 maja br. ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze będą pracowały w trybie stacjonarnym.
Kształcenie zawodowe i praktyki zawodowe od 4 do 30 maja
Przez cały maj zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu będą odbywały się na dotychczasowych zasadach. Oznacza to, że dyrektorzy szkół prowadzących kształcenie zawodowe, centrów kształcenia zawodowego oraz placówek kształcenia ustawicznego mogą zorganizować zajęcia praktyczne w miejscu ich prowadzenia, w wybranych dniach tygodnia, w wymiarze nieprzekraczającym 16 godzin tygodniowo.
Praktyki zawodowe mogą być realizowane stacjonarnie w miejscu ich prowadzenia. Zachowano jednocześnie możliwość zrealizowania praktyk zawodowych w innych formach wprowadzonych w okresie pandemii.
Zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu (zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe) mogą być prowadzone stacjonarnie u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, o ile w podmiotach tych nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu uczniów lub słuchaczy.
Uczniowie wszystkich klas branżowych szkół I stopnia, będący młodocianymi pracownikami, będą realizowali zajęcia praktyczne u pracodawców w pełnym wymiarze godzin.
Turnusy dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników, które rozpoczęły się przed 30 maja 2021 r., będą mogły być dokończone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Kształcenie sportowe od 4 do 30 maja
W przypadku klas IV-VIII ze szkół: sportowych, mistrzostwa sportowego, z oddziałami sportowymi i oddziałami mistrzostwa sportowego oraz szkół ponadpodstawowych sportowych, szkół ponadpodstawowych mistrzostwa sportowego, oddziałów sportowych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych i oddziałów mistrzostwa sportowego w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych zajęcia sportowe realizowane na podstawie programów szkolenia realizuje się w miejscu ich prowadzenia lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, wyłącznie w zakresie, w jakim z programu szkolenia wynika możliwość ich realizacji z wykorzystaniem tych metod i technik.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Rozporządzenie zgłoszone do publikacji w Dzienniku Ustaw).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 3 maja 2021 r.
- Szczegóły
W ubiegłym tygodniu w grupie Lisków rozmawialiśmy o dobrych manierach. Realizowanie tego bloku tematycznego wynikało zarówno z rozkładu materiału, jak również z realizowanego przez wychowawcę programu edukacyjno – wychowawczego „Uczymy się dobrych manier, czyli znajomość zasad dobrego wychowania u dzieci w wieku przedszkolnym”. Nauka dobrych manier to długi proces, który wymaga czasu, cierpliwości i powtarzalności. To inwestycja w przyszłość dziecka, które poznając zasady savoir – vivru odpowiednio wcześnie, będzie potrafiło odpowiednio zachować się w każdej sytuacji. Program dotyczy wielu sfer, nie tylko używania zwrotów grzecznościowych, ale również kulturalnego jedzenia, właściwego zachowania przy stole, odpowiedniego zachowania w miejscach publicznych, środkach komunikacji, czy w czasie wizyt rodzinnych. Bardzo istotne jest również stosowne zachowanie w lesie i parku.
W piątek poruszaliśmy temat dbania o środowisko oraz właściwego zachowania w lesie. Nauczyliśmy się zasad zachowania w parku i lesie. Dowiedzieliśmy się, jak prawidłowo segregować śmieci oraz dlaczego to robimy. Następnie wszystkie zasady powtórzyliśmy na spacerze. Podsumowaniem zajęć było wykonanie „Eko – ludka”, wykonanego z plastikowej butelki oraz materiałów plastycznych.
Grzeczność, okazywanie szacunku, uprzejmość na co dzień… Dobre maniery opierają się na życzliwości i trosce o innych. Sprawiają, że otaczające osoby częściej się uśmiechają, a świat nabiera różowych barw. W takich kolorach powinniśmy postrzegać świat ![]()
Katarzyna Gwiazda
- Szczegóły
Wszystkiego najlepszego w dniu Waszego Święta!
Wszystkie przedszkolaki uczciły ten dzień. Nie tylko nauczyły się wiele o Waszej pracy, o zagrożeniach, które czyhają, gdy ktoś postępuje nierozważnie z ogniem i prądem. Ale również wykonały piękne ilustracje, a nawet ćwiczyły wytrwale. Wiadomo, że każdy strażak jest wysportowany na medal!
| GALERIA |
- Szczegóły
Pamiętając o Dniu Ziemi, grupa uczniów z 6b przygotowała na lekcję wychowawczą ekologiczną rozprawę sądową.
Prokurator przedstawił obszerny akt oskarżenia, zarzucając Człowiekowi m.in. powodowanie zmian klimatycznych oraz zniszczeń w świecie roślinnym i zwierzęcym w znacznych rozmiarach.
Adwokat Człowieka oparł swoją linię obrony na twierdzeniu o normalności zachodzących w dziejach Ziemi zmian klimatycznych oraz wskazywał działania Człowieka na rzecz ochrony zagrożonych gatunków i w zakresie dokarmiania zwierząt zimą.
Obie strony powołały również swoich świadków.
Oskarżony- Człowiek nie przyznawał się do winy, ale też nie potrafił skutecznie przekonać o swojej niewinności.
Ostatecznie sędzia wydał wyrok skazujący Człowieka na wieloletnią pracę społeczną na rzecz Ziemi i zakaz produkcji energii elektrycznej w sposób szkodliwy dla środowiska.
Wniosek z nauki przez zabawę był oczywisty: wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za los naszej planety i swoimi proekologicznymi nawykami możemy ją chronić.
- Szczegóły
Komiks online
Uczniowie lubią komiksy, chętnie je czytają, znają zasady tworzenia komiksu. Prace plastyczne zawsze przechodzą nasze oczekiwania. Celnie przedstawiały rzeczywistość, były ciekawe i pomysłowe.
W czasie nauki zdalnej mamy wiele narzędzi, które dają nam możliwość tworzenia komiksów na komputerach i urządzeniach mobilnych. Pixton jest narzędziem online do tworzenia komiksów i książeczek komiksowych. Aplikacja jest łatwa w użyciu oraz posiada bogatą bibliotekę grafiki i funkcji.Uczniowie bez problemu radzą sobie z tworzeniem kadrów komiksowych wybierając postacie spośród bogatej galerii klasowych avatarów. Następnie decydują o wyglądzie postaci, tła oraz kształcie dymka, w którym mieści się wypowiedź postaci. Praca nad komiksem jest niezwykle angażującą formą edukacji. Podczas zajęć uczniowie mogą pracować samodzielnie i są bardzo zmotywowani do pracy. Tworzenie historyjek edukacyjnych, wizualne przedstawienie dźwięków, myśli, zamienia lekcję w zajęcia, na których kreatywnie realizują własne pomysły.

- Szczegóły
12 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Limeryków.
Zapraszamy uczniów klas IV-VIII do udziału w konkursie.
Spróbujcie swoich sił i stwórzcie własny limeryk (temat dowolny).
Jak napisać limeryk?
Czym się on charakteryzuje?
Czy jest to długi czy krótki wiersz?
Co powinno się w nim znaleźć?
Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w krótkiej instrukcji dotyczącej pisania limeryków.
Szukajcie jej w wiadomościach w dzienniku elektronicznym Librus.
Dla uczestników przewidziane są nagrody, oceny z języka polskiego, a także punkty z zachowania.
Limeryk proszę przesłać do swojego nauczyciela języka polskiego – pani Jolanty Ciastoń lub pani Marty Koronowicz do 14.05.2021r.
- Szczegóły
Nasza placówka została przyłączona do Międzynarodowej Sieci Pedagogicznej PILGRIM.
Międzynarodowy Program „PILGRIM” w swoim haśle przewodnim „Żyjąc świadomie – budujesz przyszłość“, skupia w sobie idee ekologii, ekonomii i socjalizacji, które łączy duchowość, w edukacji i procesie wychowania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Nasza szkoła zaprezentowała swoje dotychczasowe dokonania i została wyróżniona za działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Proces certyfikacji niestety nie zakończył się galą z udziałem zagranicznych gości.
Certyfikat wręczył uroczyście Dyrektor Wydziału Katechetycznego Kurii w Sosnowcu – ks. Michał Borda. Na ręce pani dyrektor złożył podziękowania dla całego zespołu za wszystkie dokonania na rzecz środowiska lokalnego.
Jesienią 2018 r. zgłosiliśmy szkołę do międzynarodowego projektu edukacyjnego PILGRIM.
Projekt ten łączy w sobie tematykę proekologiczną połączoną z wartościami duchowymi. My skupiliśmy się na problematyce społecznej, a konkretnie za cel postawiliśmy sobie integrację środowiska lokalnego, promocję idei wspólnego spędzania czasu wolnego, podkreślania znaczenia wspólnoty lokalnej w życiu młodego człowieka, stworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń międzypokoleniowych.
Cele te najpełniej zostały zrealizowane podczas patriotycznego pikniku szkolno – sołeckiego przebiegającego pod hasłem „Dobre, bo polskie”.
Zebrani gości mogli obejrzeć występ zespołów klasowych prezentujących piosenki, tańce oraz utwory poetyckie o tematyce patriotyczno-regionalnej. Na scenie wystąpiły także: zespół śpiewaczy „Nasz Gródków” oraz „Kapela Gródków”, która w swoim programie artystycznym – oprócz wykonania piosenek, przeprowadziła także zabawy, naukę tańca regionalnego „zumba na ludową nutę” oraz konkurs wiedzy w formie zagadek dla najmłodszych.
Wszyscy zgromadzeni na festynie mieli okazję popróbować regionalnych smaków. Dostępne było stoisko z ciastami oraz przetworami. Poczęstunek obejmował także kawę i herbatę oraz potrawy regionalne „sołeckie smaki”, takie jak: żurek z kiełbasą, bigos, pieczonki, chleb ze smalcem. Dorośli i dzieci zostali zaproszeni do wspólnego szycia flagi – na białym tle naszywano czerwone serca. Przeprowadzony został także konkurs z nagrodami na najlepszy tradycyjny sernik oraz konkurs fotograficzny „Piękno naszej małej ojczyzny”
Spotkanie było okazją nie tylko do wspólnego spędzania czasu na świeżym powietrzu, ale przede wszystkim umożliwiło zaprezentowanie rozlicznych pasji, poznanie bogactw i smaków regionu, wspieranie idei podtrzymywania lokalnych zwyczajów i tradycji.








